In 2018 won “Stationstaal”, van ontwerpers Wouter Corvers en Bouke Bruins, de Design Challenge van NS. Een liefkozend woordje, “Food for thought” of een poëtische zin naar je medereizigers. Stationstaal is een fysiek medium waar iedere reiziger stiekem of vol overtuiging mee aan de slag kan.
Een analoge Twitter om het medium taal naar de stations te brengen en de gebruiker aan te zetten tot interactie. Kinderen die al experimenterend kennismaken met taal, de expert die probeert uit te blinken of de student die (voor de eerste keer) verliefd is. Door magnetische letters op station of perron staal zichtbaar aan te brengen dagen we de reiziger uit om spelenderwijs te delen en te lezen wat op het hart ligt.
Stationstaal is een tool om mee te flirten, een actueel thema te bespreken of om je talenten te tonen. Tijdens de Dutch Design Week (2018) zijn er 650.000 letters op station Eindhoven Centraal en zal tekst ingezet worden om de harten van de bezoekers te veroveren. Het station zal verzadigd zijn met magnetische letters, letterbakken en taalexperts waarbij Wouter Corvers en Bouke Bruins samen met de NS en de bezoekers van het station, het experiment aangaan om de Stationstaal te vinden.